Gratis bezorging

Snelle verzending

Originele producten

Meer dan 700.000 klanten

Winkelmand

Uw winkelmandje is leeg

Schade en roest wegwerken van spatschermen met Dremel

Datum update: 22-07-2014

U heeft schade of roest op het spatscherm van uw auto en u wilt er vanaf? Dat kan. Bekijk hoe snel u dit zelf kan doen.

Na enige tijd zijn we die mislukte parkeerpoging vergeten. Het enige wat er aan doet denken is de roest die op de kras is onstaan of het kleine deukje. Vaak wordt het getroffen gebied jarenlang blootgesteld aan regen en slecht weer, wat natuurlijk niet ten goede komt aan de staat ervan. Een simpele, snelle en zelfstandig uitgevoerde reparatie zal dit soort plekken weer als nieuw laten lijken. Tevens bespaart u een hoop kosten bij een autoschadespecialist.

Benodigde gereedschappen en materialen:

  • Tool Dremel 8200
  • Multi-spankop (4486), Slijpsteen (8175), Staalborstel (428)
  • Kranten
  • Afplaktape
  • Plamuur
  • Grondverf voor auto's
  • Verfspuitbus in de kleur van de auto
  • polijstblok

Stap 1:

Wanneer het spatscherm is ingedeukt is het van belang om deze weer in oorspronkelijke vorm te krijgen.Haak een koevoet/breekijzer aan het spatscherm en duw de deuk eruit op het diepste punt.Vervolgens verwijdert u de roest d.m.v. het schuren van het oppervlak met de Dremel 8200 voorzien van een slijpsteen van klei. Gebruik de Multi-Spankop voor het makkelijk wisselen van opzetstukken. Schuur het oppervlak totdat het kale metaal zichtbaar is.

Stap 2:

Gebruik de Dremel 8200 met staalborstel om het oppervlak egaal en glad te krijgen. Verwijder vervolgens alle staalrestjes zodat het oppervlak egaal en glad is.

Stap 3:

Breng de plamuur aan op het gereinigde en vetvrije oppervlak en verdeel het gelijkmatig.

Stap 4:

Schuur het geplamuurde oppervlak met een polijstblok zodat er een mooi en glad oppervlak ontstaat. Gebruik voor dit werk geen gereedschap van Dremel tegen het onstaan van sleufjes in het opppervlak.

Stap 5:

Breng kranten of inpakpapier aan op de motorkap zodat enkel het het bewerken oppervlak zichtbaar is. Neem ook maatregelen om het wiel te bescheremen tegen verf. Breng nu 3 lagen grondverf aan. Tussen het aanbrengen van de lagen moet +/- 10 minuten zitten zodat de eerste laag goed kan drogen. Als de 3 en laatste laag is aangebracht laat u deze voor 24 uur drogen. Na deze 24 uur kunt u het oppervlak in de kleur van de auto spuiten. Indien dit is afgerond heeft de verf 48 uur nodig om te drogen in een droge en gesloten ruimte. En tot slot..... Klaar is Kees!